Polityka Jakości
i Bezpieczeństwa Produktu
Z4/ZSZ
Najwyższym celem firmy Agromaks Sp. z o.o. jest dostarczanie wyrobów i usług w zakresie sortowania, dzielenia, chłodzenia, mrożenia, wytopu i przechowywania ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego kat. 3 oraz składowania produktów spożywczych przeznaczonych do spożycia dla ludzi pochodzenia roślinnego i zwierzęcego, gwarantujących jakość, bezpieczeństwo zdrowotne, spełniających wymagania i oczekiwania Klientów, wymagania prawne i inne oraz wymagania Stron Zainteresowanych, które wynikają z Kontekstu Organizacji.
Firma Agromaks, realizując zasadę podejścia procesowego do Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem Żywności opartego na ryzyku zobowiązuje się do:
- ciągłej poprawy jakości, bezpieczeństwa fizycznego i zdrowotnego produkowanych wyrobów i oferowanych usług realizowanej poprzez doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością i Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności, opartego o wymagania Normy ISO 9001:2015 oraz wymagania Schematu FSSC 22000.
- przestrzegania obowiązujących przepisów prawnych i wynikających z nich regulacji, odnoszących się do działalności Firmy oraz innych uregulowań i wzajemnie uzgodnionych wymagań Stron Zainteresowanych (Interesariuszy), w tym wymagań Klientów dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności.
- utrzymywania właściwych relacji, rzetelnej komunikacji oraz wywiązywania się ze zobowiązań względem wszystkich Interesariuszy.
- utrzymywania skutecznej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej związanej z jakością i bezpieczeństwem zdrowotnym i fizycznym produkowanych wyrobów/świadczonych usług.
- właściwego nadzoru procesu realizacji zakupów wyrobów i usług u zatwierdzonych dostawców, gwarantujących bezpieczeństwo i odpowiednią jakość produkowanych wyrobów i oferowanych usług (w tym przegląd specyfikacji surowcowych).
- zapewnienia kompetencji związanych z jakością i bezpieczeństwem żywności poprzez ciągły rozwój pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji, rozumiane jako poszerzanie wiedzy merytorycznej i zdobywanie doświadczenia, budowanie świadomości pracowników w zakresie jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego i fizycznego produkowanych wyrobów / usług w taki sposób, aby powierzane im obowiązki wykonywali z najwyższą starannością.
- przywództwa na każdym szczeblu organizacji w celu angażowania, kierowania, motywowania i wspierania podległych pracowników, promowanie podejścia procesowego opartego na ryzyku oraz ciągłego doskonalenia w celu zapewnienie skuteczności ZSZ w zakresie swojej odpowiedzialności.
- ciągłej pracy nad kulturą bezpieczeństwa żywności poprzez zaangażowanie Najwyższego Kierownictwa i kaskadowe komunikowanie jej znaczenia w organizacji
- wykorzystywania wyników analiz do poprawy jakości i zwiększenia bezpieczeństwa oferowanych wyrobów/usług.
- monitorowania parametrów mających wpływ na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne produkowanych wyrobów.
- efektywnego zarządzania ryzykiem/szansą poprzez identyfikację, analizę i monitorowanie pojawiających się zagrożeń/możliwości pod kątem zapobieżenia niepożądanym skutkom lub wykorzystania pożądanych szans
- dążenia do minimalizacji wskaźnika reklamacji poprzez uszczelnianie procesów, wykorzystywanie nowoczesnych technologii i urządzeń oraz poprawę bezpieczeństwa i jakości obsługi i oferowanych usług.
- potwierdzania skuteczności systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem produktów poprzez realizację audytów wewnętrznych i zewnętrznych.
Wyznaczone Polityki i cele są realizowane poprzez:
- zaangażowanie wszystkich pracowników oraz Najwyższego Kierownictwa w ciągłe doskonalenie jakości i zwiększanie bezpieczeństwa zdrowotnego produktu oraz poziomu kultury bezpieczeństwa żywności we wszystkich działach i na każdym stanowisku pracy.
- wdrażanie nowoczesnych rozwiązań i umiejętności technicznych pozwalających na stałe doskonalenie wewnętrznych procedur działania, co prowadzić ma do umacniania pozycji i osiągania sukcesów na rynku..
- przeprowadzanie audytów wewnętrznych i audytów stron trzecich w celu monitorowania procesów mających wpływ na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne i fizyczne wyrobów i usług.
- regularne przeglądy polityk, procedur, instrukcji.
- znajomość rynku dostawców, ich właściwa ocena, klasyfikacja i dobór.
- indywidualne podejście do każdego Klienta i innych Stron Zainteresowanych.
- zobowiązanie Najwyższego Kierownictwa do zapewnienia zasobów niezbędnych do efektywnego zarządzania jakością, bezpieczeństwem fizycznym zakładu, bezpieczeństwem żywności, ryzykiem/szansą i spełnienia oczekiwań stron zainteresowanych.zobowiązanie Najwyższego Kierownictwa do zapewnienia zasobów niezbędnych do efektywnego zarządzania jakością, bezpieczeństwem fizycznym zakładu, bezpieczeństwem żywności, ryzykiem/szansą i spełnienia oczekiwań stron zainteresowanych.
Najwyższe Kierownictwo Firmy Agromaks Sp. z o.o. zobowiązuje się do zabezpieczenia zasobów i optymalnych warunków zapewniających realizację przyjętej, wdrożonej i utrzymywanej polityki i celów dotyczących jakości i bezpieczeństwa fizycznego i zdrowotnego oraz zapewnia, że jest publicznie dostępna, zakomunikowana i zrozumiała dla Pracowników firmy i wszystkich Stron Zainteresowanych.
Mizerka, 1 czerwiec 2022 r.
Prezes Zarządu:
Arkadiusz Wilanowski
Wiceprezes Zarządu:
Jarosław Aubrecht Prądzyński